Snygging söker partner(s)!

Haha, låt inte den underliga rubriken avskräcka er. Men jag måste ju bara ha minst en sådan här snygging till!

Hittade den här cylinderformade minimalistiska mässingsljusstaken för stora värmeljus i helgen på loppis i Landskrona för 1 kr. Ljuset ingick. Kan det vara Gense, Nilsjohan, Skultuna eller inget av det? Jag finner den väldigt läcker och kommer nu att klistra fast mig vid Traderas kategori "Tenn & Mässing" för att hitta fler. Den är 6 cm hög och 6,5 cm i diameter. Tänk om den finns i olika höjder, och kanske för vanliga värmeljus?

Jag är mycket förtjust i den så sitter någon där ute på en eller flera sådana här, så sälj dem till mig. Tack.



Vill du sälja en sådan här till mig? Eller informera mig om vem som tillverkat den? Eller lufta något annat? Du vet var kommentarsfältet är!


Kommentarer
Postat av: Ann-Charlotte

Jag har tyvärr ingen, men jag ska hålla utkik!

2011-11-23 @ 17:38:18
URL: http://teakochorkideer.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Jag har ingen aning var den kommer ifrån, men det var en fin bild!!

2011-11-23 @ 19:21:11
URL: http://lamome-oldfashioned.blogspot.com/
Postat av: Retrolux

Jag gissar att det inte är Skultuna i alla fall. Skultuna är väldigt noga med att märka sina föremål (Skultuna tillhör ju Västerås).



Mamma hade en släkting som jobbade där (på den gamla goda tiden). De kunde ibland få tillfällen att skapa egna föremål och då fick de ju ingen märkning. Men din lykta är nog lite för ny för att vara från den tiden. Men jag ska spana åt dig jag med. Så kanske paketet kan gå åt andra hållet nästa gång.

2011-11-24 @ 11:23:53
URL: http://retrolux.blogg.se/
Postat av: Ann Kristin

Hej! Jag vill bara varna dig lite för mässingsljusstaken, eftersom stearinet kan bli så hett att det slår upp i höga lågor. Det hände med en som inte var hel, utan hade stjärnformade hål. Så elda med försiktighet <3

2011-11-29 @ 13:44:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0