Det där med mattor..

..är inte alltid så lätt. Vi har inte så mycket mattor. En lång trasmatta i köket och en i hallen att ställa skor på.
Såklart borde vi ha en stor rya under soffbordet som är färgmatchad med soffan, men än har det inte blivit så.
Så var jag i alla fall och besökte den stora bakluckeloppisen på Täby Galopp utanför Stockholm förra sommaren, och hittade två fina små likadana ryor att lägga på varsin sida om sängen. Perfekta att sätta ner fötterna på, när man stiger upp på morgonen. Då tycker jag det är mysigt med en matta!



Jag står alltid länge och tjattrar med försäljare på loppisar, så jag försäkrade den äldre damen som sålde dem till mig, att de skulle komma till ett bra hem.
Gillar ni ryor? Jag gör!

Kommentarer
Postat av: Benny

O ja, jag har flera stycken, ska fota när jag får tid och lägga ut. Jag brukar köpa när de är fina och billiga, tyvärr har jag bara små ännu, men hoppas på en stor fin av Viola Gråsten någon gång :-)

2011-03-17 @ 23:50:55
URL: http://porslinsbloggen.blogspot.com
Postat av: Dolly

Jag älskar ryor!

Har två jättestora, en ärtgrön och en orange med röda cirklar som jag fyndat på myrorna för mer än 10 år sedan, tyvärr börjar dom bli riktigt slitna och ruggiga efter mycket kärlek från mig.

Måste om inte allt förlänge överväga att säga hej då till mina älsklingar...ujuj..det smärtar. Ska lägga ut lite rya historik över mina mattor om inte länge. Följ med!



Du hittar mig på http://dollybirdretro.blogspot.com/

2011-03-18 @ 18:09:30
URL: http://dollybirdretro.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0