Fynd från landet!

Hej kära bloggläsare, här kommer en fyndrapport från mitt semesterfirande på landet! Idag besökte jag en väldigt stor och trevlig inomhusloppis i Svalöv, en bit ut på den skånska landsbygden nära Landskrona och Eslöv. Det fanns allt mellan himmel och jord där, man fick gratis fika och priserna var rätt låga med möjlighet för "paketpris" på sitt köp och prutande.
Så, heja Jannes Loppis i Svalöv! De har dock bara öppet sista helgen i månaden, så vet ni när ni ska åka dit.



Först hittade jag den här stora lampskärmen, som kommer att passa perfekt hos oss då färgtemat i lägenheten (utom vårt blå/gröna kök) är gult i olika dova nyanser. Den satt på en förskräcklig lampfot som hade 100 kr på prislappen, jag gick direkt till kvinnan i kassan och förklarade snällt att det bara var skärmen jag ville ha (ibland får man ju inte köpa bara skärmen eller bara foten på loppisar, känner ni igen det?) och hon sa bara direkt "-ja, men ta du av skärmen, du får gärna köpa bara den!" YES.



Hittade också ett underbart fint gammalt nummer av Vårt Hem, från 1941 och det är faktiskt den danska drottningen Margarethe i ljusblå klänning!



Alla krukor kostade 5 kr men jag hittade ändå bara en (trots att jag gick igenom alla krukor noga), stämplad Germany undertill. Även en vas till min nya samling fick följa med hem, för 15 kr är ju ett utmärkt pris. Den har matt glasyr som är lite benvit i färgen och är stämplad Nittsjö i botten.





Det slutade på ynka 60 kr för alltihop, och hur ofta hittar man en loppis som både är stor, där de bjuder på fika, och där de är öppna för prutande och paketpris?

Kommentera gärna, gillade ni fynden? Jag ser fram emot att se/höra om era loppisfynd från semestern!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag tycker att både krukan och vasen är mycket fina.

2011-06-27 @ 22:06:05
URL: http://lamome-oldfashioned.blogspot.com/
Postat av: Gila

Gillar! Synd med loppisar som bara är öppna en helg i månaden. Lätt att missa det eller att man är upptagen med annat. Angående det där att man inte vill köpa hela prylar så brukar jag köpa för att sen lämna den del jag inte vill ha...har köpte tygpåsar för att få tag i ett tyg och sen lämnat in övrigt igen...de borde ju vara glada då de får sälja prylarna två gånger!

2011-06-29 @ 00:34:39
URL: http://gilasgrotta.blogspot.com/
Postat av: Prinzessin

Inte varit på loppis på evigheter :(

2011-07-02 @ 23:26:30
URL: http://prinzessin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0