Hjälp med märkning!

Har ni följt bloggen från början? Har ni inte det så ta en titt på inläggen "Prylbod på upphällningen" del 1 och 2. Jag hade ju turen att få väldigt många fina saker vid det tillfället, och jag tänkte fråga kunniga läsare om hjälp med märkningen under dessa föremål!
Jag undrar vad det "lilla" märket betyder, det som finns förutom texten på båda föremålen. Är det andra sortering, kanske? Det kan ju inte vara avskav i glasyren på dem båda..
Jag vet ju att det finns många pålästa bloggare och icke bloggare där ute, som kanske vill dela med sig av sin kunskap?





Och såhär ser de ut stående, om det är någon som undrade. Är det cigarettbägare, tro?





Kommentera gärna om ni så än bara har en fundering! Vad tror ni?

Kommentarer
Postat av: Gila

GN = Gunnar Nylund

2011-02-24 @ 23:36:23
URL: http://gilasgrotta.blogspot.com/
Postat av: yvonne

Ja det stämmer, denna typ av ristning på Rörstrands studiogods är märkning av det som klassades som andrasortering :)

2011-02-25 @ 11:22:04
URL: http://50-talskeramik.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0