Göteborg del 4.

Den mycket trevliga staden Göteborg bjöd också på många vintagebutiker. Helt rätt för mig och min goda vän och vapendragare E som båda gärna letar bland hundratals galgar för att hitta något riktigt läckert.

Beyond Retro, kan ni inte etablera i Malmö? Det hade gått bra för er här!

Ni förstår kanske att jag gillar Beyond Retros butiker väldigt mycket? I Göteborg finns den integrerad i Topshops butikArkaden.



Om ni inte varit i en av Beyond Retros butiker så kan jag berätta att de har ett väldigt bra urval. Någon eller några hittar de mest fantastiska saker. Jag vet inte var eller när men det spelar ju ingen roll.

Allting hänger färgsorterat och sorterat efter vad det är för plagg. Här nedan har vi den röda avdelningen samt två män som diskuterar hur snygga de kommer att vara på kvällen då de handlat på Beyond Retro!



Vidare besökte vi Pop BoutiqueMagasinsgatan 22, en riktigt snygg butik med många pärlor från 60-, 70- och 80-talen..



..men också t.ex halsdukar och heminredning.







Precis i närheten hittade vi också Miss Ragtime, Magasinsgatan 15..



..och Stadsmissionens butik Ebbe & HaldisVallgatan 1.





Men mest imponerad var jag nog ändå av fjärde våningsplanet i Myrorna-butiken vid Järntorget.
De första tre våningarna var som vilken Myrorna-butik som helst, men när man letade sig längst upp i huset - halleluja, vilket vintageparadis som uppenbarade sig!



Väggmonterat skoställ jag gärna hade haft i min ägo.







Ni förstår vad jag menar med vintageparadis, väl? Allt var väldigt läckert presenterat.



Göteborgsvädret var ruskigt, men vad gjorde det när vi hade utmärkt vintage..



Den gigantiska loppisen som jag lockade med att visa i förra inlägget, det kommer här!
Holmens marknad heter den och ligger på Kämpegatan 12, lite bakom Centralstationen kan man säga.



På Holmens marknad spenderade vi flera timmar. Som jag tidigare sa om Saronkyrkans second hand, så är Holmens marknad också som ett välordnat Erikshjälpen. Det var väldigt stort och billigt.





Den här soffan hade gärna fått följa med mig hem..



..liksom alla fina gamla julsaker som låg uppdukade på det långa bordet i mitten av lokalen.



Visst blev det några inköp under Göteborgshelgen, vill ni se dem nu? Det kommer ett femte inlägg där jag visar inköpen!

Ni vet också att en kommentar eller två alltid är välkomna!

Kommentarer
Postat av: Linda

Åh, tack för alla inspirerande loppisbilder!! Den där blommiga kastrullen på saronkyrkans secondhand hade jag slagit till på! :)



Tack för alla dina fina kommentarer! Skostället har jag aldrig sett i svart tyvärr. Bara i rött eller vitt. Ser fram emot att se vad du köpte på din stora loppisrunda!



GOD JUL!



Linda

2011-12-20 @ 14:02:09
URL: http://dollybirdretro.blogspot.com/
Postat av: khina

Avis!! Skulle bra gärna viljat gotta ner mig på dessa loppisar. Tack för att du delar med dig per bild:

2011-12-20 @ 19:09:26
URL: http://gamlakonsum.blogspot.com
Postat av: Ann-Charlotte

Mums vad mycket ögongodis! Ska bli spännande att se vad du köpt.

2011-12-20 @ 19:48:08
URL: http://teakochorkideer.blogspot.com/
Postat av: Christin

Tänk så mycket man missat :-)

ska bli kul att se vad du köpte med dig hem

2011-12-20 @ 22:28:53
Postat av: Linda

Åh så mycket fint! Göteborg är kanske inte så dumt ändå... :)



Ska fota skoställen och skicka över bilder till dig! De är inte exakt likadana.

Ett plus är att de är lätta att plocka isär så det blir inte svårt att skicka om du är intresserad. :)

2011-12-21 @ 08:58:19
URL: http://porslinan.blogspot.com
Postat av: form55

Du hann ju med riktigt många ställen! Man kan tro att du var här en vecka!

2011-12-21 @ 19:41:21
URL: http://jjform55.blogspot.com/
Postat av: La momes Old fashioned

Rolig serie med inlägg och användbart om man besöker Gbg. Har du visat din Gloryvas nån gång tro? God jul! :)

2011-12-22 @ 05:47:58
URL: http://lamome-oldfashioned.blogspot.com
Postat av: Erik

Åh, Jag har bott i göteborg i snart en månad nu och hunnit med en hel del loppisar. Men Holmens marknad har jag missat. jag får se till att ta mig dit på en runda till veckan! Vi får byta loppistips med varandra om du kommer och hälsar på mer i göteborg framöver!

2011-12-30 @ 16:02:50
URL: http://jagarenfarbrornu.blogspot.com
Postat av: Peter

Ajaj, skulle aldrig ha sett bilderna från Beyond Retro... Rutiga jackor är som knark för mig, speciellt rödrutiga. Riktigt trevlig blogg du har förresten! =)

2012-01-01 @ 18:06:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0