Göteborg del 3.

Nu blir det mer Göteborg, har så mycket att visa och så mycket att tipsa er om!

Man kan behöva ett bibelord på vägen när man en tidig gråkall lördagmorgon ger sig ut på fyndjakt..



..och det fann vi på Saronkyrkans second hand! Inför mitt Göteborgsbesök hade jag gjort noggrann research och blivit tipsad om just Saronkyrkan. Jag är väldigt nöjd med att detta var det första stället vi besökte, för jag fick energi och gott hopp om resten av helgens loppande. Vi kom prick 10.00 och folk vällde bokstavligen in..



..för att fynda. Priserna var mycket trevligt (lågt) satta, helt i min smak. Saronkyrkan kan liknas vid en välsorterad och välomhändertagen Erikshjälpen-butik. Prylarna var väl ordnade, prissatta och indelade i olika kategorier. Vad man än söker går säkert att finna där. Jag köpte lite julsaker..



..som det fanns väldigt mycket av. Jag sprang också på en pinnstolspartner till min pinnsoffa, tillverkad av AB NESTO, Nässjö Stolfabrik.



Det fanns kläder, skor och accessoarer och smycken i mängder också. Jag förstår att det här stället är populärt.





Just porslin kanske jag inte tittar så mycket på, men hade man varit ute efter något speciellt och stått först i kön här vid 10.00 och sprungit in till porslinssektionen så hade man kanske kunnat fynda det man letar efter.





Vi promenerade naturligtvis lite i den härliga stadsdelen Haga (hus-nörd som jag är) och hamnade..



..både på Fåfängans Antik..



..och på en mysig julmarknad som hölls längs pittoreska Haga Nygata.







Vi gick inte in i den här butiken men skyltfönstren var väldigt trevliga..



..med exempelvis en fin gammal tomte och ett par läckra mässingsljusstakar.



I nästa inlägg tänkte jag guida till en gigantisk loppis och lite göteborgsk vintage, vad sägs om det?
Ni vet var kommentarsfältet är!

Kommentarer
Postat av: form55

Man blir lite hemmablind och kommer på att detta kunde jag ha visat själv. Men du gör det så bra och presenterar det fint!

2011-12-18 @ 13:30:36
URL: http://jjform55.blogspot.com/
Postat av: Loppisgalen

Vilken trevlig blogg du har! Jag bloggar också om loppisställen här i Götebort och det är verkligen kul läsning! Blir ruskigt sugen på Saronkyrkans loppis, där har jag aldrig varit. Men väl Smyrna på Hisingen, ett tips till dig ifall du inte hittat dit ännu.

Hälsningar Maria

2011-12-18 @ 16:08:52
URL: http://loppisgalen.blogspot.com
Postat av: Gunilla

Trevligt att se!!!

2011-12-18 @ 16:58:19
URL: http://gunillas-fynd.blogspot.com/
Postat av: Linda

Blir verkligen sugen på att åka till Göteborg! Och pinnstolen hade jag köpt direkt! Hur jobbigt det än hade blivit att få hem den. ;)

2011-12-18 @ 16:58:23
URL: http://porslinan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0