En egen "Reda"!

Jag har letat efter en nätt specerihylla à la gammalt kök en tid, och igår hittade jag en! Dock utan behållare, lärde mig där jag köpte den att behållarna som hör till finns både i gröntonat glas, klarglas samt i plast. Jag tror jag vill ha klarglas.. inte plast i alla fall. De fanns att köpa där jag var, men var lite naggade och inte särskilt billiga. Så nu har jag ett projekt, att hitta dem. Jag gillar projekt.



Och så här snyggt blir det ju när den är komplett! Gamla bilder från tidningen Elle's artikelserie "Husesyn".
Tyvärr har jag inte lika läckra tapeter från Svenskt Tenn att matcha min hylla med..





..men glad är jag ändå, för jag har en sådan läcker kruka som de här ovan, en Upsala Ekeby ur serien "City" i design av Hjördis Oldsfors.

Visst måste man ha en specerihylla i sitt retrokök? Eller vad säger ni?
Kommentera gärna!

Kommentarer
Postat av: Martina

Den är nästan fin som den är, utan behållare :D

2011-04-03 @ 22:12:36
URL: http://platina.webblogg.se/
Postat av: Dolly

Alla kök skall definitivt utrustas med en Reda!

Mitt kök kom tyvärr utan, men jag fick dock otroligt snygga skåpsluckor a la' 80-tal med integrerade syrénlila utsnidade trädetaljer.Humf... Hoppas fortfarande på att den goda köksfén en natt ska komma förbi med lite IWO-plattor...

2011-04-04 @ 20:55:14
URL: http://dollybirdretro.blogspot.com/
Postat av: Linda

Kan bara hålla med, man blir lycklig av att att ha en Reda-hylla i köket! Och City-krukorna är grymma, skulle gärna ha ett gäng själv.

2011-04-04 @ 22:57:59
URL: http://porslinan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0